Jeżeli poszukujesz rzeczoznawców do współpracy przy uzgodnieniach projektów budowlanych napisz do nas na adres mailowy damian.kubera@fkce.pl lub zadzwoń
W kontekście uzgadniania ppoż. projektów najczęściej spotykamy się z projektami architektonicznymi, planami zagospodarowania terenu oraz projektami technicznymi. Ich struktura i zakres są precyzyjnie zdefiniowane w ramach obowiązujących przepisów, w tym w prawie budowlanym oraz w specjalistycznych regulacjach, takich jak rozporządzenia określające dokładny zakres i formę projektu budowlanego. W naszej pracy jako zespołu rzeczoznawców nie ograniczamy się do konkretnych typów obiektów. Zajmujemy się uzgadnianiem projektów różnorodnych budowli, w tym budynków mieszkalnych wielorodzinnych, obiektów użyteczności publicznej, hoteli, magazynów, zakładów produkcyjnych, obiektów przemysłowych, tuneli drogowych i kolejowych, a także kompleksów sportowych.
Obiektami budowlanymi istotnymi ze względu na konieczność zapewnienia ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniem, których projekty zagospodarowania działki lub terenu, projekty architektoniczno-budowlane oraz projekty techniczne wymagają uzgodnienia, są:
budynek zawierający strefę pożarową zakwalifikowaną do kategorii zagrożenia ludzi ZL I, ZL II lub ZL V;
budynek średniowysoki (SW), wysoki (W) lub wysokościowy (WW), zawierający strefę pożarową zakwalifikowaną do kategorii zagrożenia ludzi ZL III lub ZL IV;
budynek niski (N) zawierający strefę pożarową o powierzchni przekraczającej 1000 m2, zakwalifikowaną do kategorii zagrożenia ludzi ZL III, obejmującą kondygnację nadziemną inną niż pierwsza;
obiekt budowlany inny niż budynek, przeznaczony do użyteczności publicznej lub zamieszkania zbiorowego, w którym przewiduje się możliwość jednoczesnego przebywania w strefie pożarowej ponad 50 osób na powierzchni do 2000 m2;
obiekt budowlany zawierający strefę pożarową PM, wolnostojące urządzenie technologiczne lub zbiornik poza budynkami, silos oraz plac składowy albo wiata, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z następujących warunków:
powierzchnia strefy pożarowej PM przekracza 1000 m2 i gęstość obciążenia ogniowego przekracza 500 MJ/m2,łączna powierzchnia stref pożarowych PM w obiekcie budowlanym przekracza 2000 m2 i gęstość obciążenia ogniowego w tych strefach w przeliczeniu na ich łączną powierzchnię przekracza 500 MJ/m2,c) powierzchnia strefy pożarowej PM przekracza 5000 m2,
występuje zagrożenie wybuchem
garaż:
wielokondygnacyjny,
jednokondygnacyjny zamknięty, wymagający zastosowania urządzenia oddymiającego lub stałego samoczynnego urządzenia gaśniczego wodnego,
zawierający w strefie pożarowej stanowiska postojowe przeznaczone dla więcej niż 20 samochodów na stanowiskach wielopoziomowych;
obiekt budowlany objęty obowiązkiem stosowania systemu sygnalizacji pożarowej, stałych urządzeń gaśniczych lub dźwiękowego systemu ostrzegawczego, na podstawie przepisów w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, wydanych na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej;
stanowisko postojowe dla pojazdu przewożącego towary niebezpieczne oraz parking, na który jest usuwany pojazd przewożący towary niebezpieczne;
obiekt budowlany stanowiący źródło wody do celów przeciwpożarowych, w tym sieć wodociągowa przeciwpożarowa z hydrantami zewnętrznymi, przeciwpożarowy zbiornik wodny, oraz stanowisko czerpania wody do celów przeciwpożarowych;
tunel o długości ponad 100 m przeznaczony do ruchu pojazdów lub pieszych;
obiekt jądrowy;
obiekt budowlany z instalacją fotowoltaiczną o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 50 kW;
drogi pożarowe do obiektów, o których mowa w pkt 1-7, 11 i 12, niestanowiące dróg publicznych, wymagane przepisami rozporządzenia wydanego na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.
Mecz piłki nożnej na stadionie lub w innym obiekcie sportowym, na którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż 1000.
W ramach naszej specjalizacji, skupiamy się na konsultacjach i uzgadnianiu tuneli kolejowych oraz drogowych. Te zaawansowane konstrukcje inżynieryjne wymagają szczególnej uwagi ze względu na ich złożoność i znaczenie dla bezpieczeństwa publicznego. Nasze doświadczenie i wiedza techniczna pozwalają nam na uzgadnianie projektów tuneli, które nie tylko spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, ale także są dostosowane do specyficznych potrzeb i warunków lokalnych. Zajmujemy się zarówno aspektami konstrukcyjnymi, jak i systemami bezpieczeństwa przeciwpożarowego, co jest kluczowe w zapewnieniu ochrony życia i mienia w tych krytycznych infrastrukturach transportowych.
Opracowanie Instrukcji wymagana posiadania odpowiedniej wiedzy w zakresie bezpieczeństwa pożarowego i bezpieczeństwa publicznego. Firma F&K posiada doświadczenie w realizacji takich tuneli jak: Tunel w Świnoujściu, Tunel kolejowy CPK, Tunele Warszawskiego Metra oraz tunel drogowy przy S6, a także mniejsze obiekty jak przy ul. Marsa w Warszawie, Falenicy itp.
Numer konta (ING Bank Śląski):
92 1050 1025 1000 0090 3111 4854
Projekt i realizacja strony www: JGRAF.pl
Polityka prywatności oraz cookies
2024 © F&K Consulting Engineers Sp. z o.o. Sp.k.
F&K Consulting Engineers
Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Z. Romaszewskiego 6 lok. B3, 01-892 Warszawa
Domofon: 103
NIP: 118 213 43 03
Regon: 366045499
KRS: 0000650989
Rejestracja: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy,XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
F&K Consulting Engineers Sp. z o.o. Sp.k.
ul. Z. Romaszewskiego 6 lok. B3, 01-892 Warszawa
Domofon: 103, I piętro
NIP: 118 213 43 03 | Regon: 366045499 | KRS: 0000650989
Rejestracja: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Numer konta (ING Bank Śląski): 92 1050 1025 1000 0090 3111 4854
DANE FIRMY
NAPISZ WIADOMOŚĆ